പുരുഷസൂക്തം
പുരുഷസൂക്തം സർവ്വാഭിഷ്ട സിദ്ധിക്ക് ഉത്തമമായ വേദമന്ത്രമാണ്. മന്ത്രങ്ങളിൽ വച്ച് ഒന്നാം മന്ത്രം ആണ് ആദി വിരാട് പുരുഷനെ (ആദി നാരായണനെ) വർണ്ണിക്കുന്ന പുരുഷസൂക്തം. ശുദ്ധവൃത്തിയോടു കൂടിനിത്യവും ബ്രാന്മമുഹൂർത്തത്തിൽ പുരുഷസൂക്തം ജപിച്ചാൽ പാപ ദോഷങ്ങളും അകന്നു പോകും . ആദി വിരാട് പുരുഷനായ സാക്ഷാൽ വിഷ്ണുഭഗവാന്റെ ഒരു കവചം തന്നെ അവനിൽ തീർക്കുന്നു.
പുരുഷസൂക്തം വൈദിക സാഹിത്യത്തിലെ ഏറ്റവു പ്രധാനപ്പെട്ട ഒരു സൂക്തമാണ്. ഈരേഴു പതിനാലു ലോകത്തിന്റെയും നാഥനായ ഒരറ്റ ശക്തിയാണ് ആദി വിരാട് പുരുഷൻ. ഈ പ്രപഞ്ചശക്തി അതായത് സാക്ഷാൽ വൈകുണ്ഠനാഥനായ മഹാവിഷ്ണു.
പുരുഷസൂക്തം
ഈ ശാന്തി മന്ത്രത്തോടു കൂടി ദിവസവും ജപിക്കൂ.
----
ഓം തച്ഛംയോരാവൃണീമഹേ
ഗാതും യജ്ഞായ ഗാതും യജ്ഞപതയേ
ദൈവീ സ്വസ്തിരസ്തു ന: സ്വസ്തിർ മാനുഷേഭ്യ : ഊർദ്ധ്വം ജിഗാതു
ഭേഷജം ' ശം നോ അസ്തു ദ്വിപതേ ശം ചതുഷ്പദേ
ഓം ശാന്തിഃ ശാന്തിഃ ശാന്തിഃ
-----
പുരുഷസൂക്തം
ഓം സഹസ്രശീർഷാ പുരുഷഃ
സഹസ്രാക്ഷഃ സഹസ്രപാത്
സ ഭൂമിം വിശ്വതോ വൃത്വാ-
ഽത്യധിഷ്ഠത് ദശാംഗുലം
പുരുഷ ഏവേദം സർവം
യദ്ഭൂതം യച്ച ഭവ്യം
ഉതാമൃതത്വസ്യേ ശാനഃ
യദന്നേനാതിരോഹതി '
ഏതാവാനസ്യ മഹിമാ-
ഽതോ ജ്യായാംശ്ച പൂരുഷഃ
പാദോഽസ്യ വിശ്വാ ഭൂതാനി
ത്രിപാദസ്യാമൃതം ദിവി
ത്രിപാദൂർധ്വ ഉദൈത്പുരുഷഃ
പദോഽസ്യേഹാഭവത് പുനഃ
തതോ വിഷ്വംഗ് വ്യക്രാമത്
സാശനാനശനേ അഭി
തസ്മാദ്വിരാഡജായതേ
വിരാജോ അധി പൂരുഷഃ
സ ജാതോ അത്യരിച്യത
പശ്ചാദ് ഭൂമിമഥോ പുര
യത്പുരുഷേണ ഹവിഷാ
ദേവാ യജ്ഞമതന്വത
വസന്തോ അസ്യാസീദാജ്യം
ഗ്രീഷ്മ ഇധ്മഃ ശരദ്ധവിഃ
സപ്താ സ്യാസൻ പരിധയഃ
ത്രി: സപ്ത സമിധ: കൃതാ:
ദേവാ: യദ്യജ്ഞം തന്വാനാ:
അബദ്ധ്നൻ പുരുഷം പശും
തം യജ്ഞം ബർഹിഷിപ്രൗക്ഷൻ
പുരുഷം ജാതമഗ്രതഃ
തേന ദേവാ അയജന്ത
സാധ്യാ ഋഷയശ്ച യേ
തസ്മാദ്യജ്ഞാത് സർവഹുതഃ
സംഭൃതം പൃഷദാജ്യം
പശും സ്താംശ്ചക്രേ വായവ്യാ-
നാരണാൻ ഗ്രാമ്യാംശ്ച യേ
തസ്മാദ്യജ്ഞാത് സർവഹുത
ഋചഃ സാമാനി ജജ്ഞിരേ
ഛന്ദാംസി ജജ്ഞിരേ തസ്മാത്
യജുസ്തസ്മാദജായത'
തസ്മാദശ്വാ അജായന്ത
യേ കേ ചോഭയാദതഃ
ഗാവോ ഹ ജജ്ഞിരേ തസ്മാത്
തസ്മാത് ജാതാ അജാവയഃ
യത്പുരുഷം വ്യദധുഃ
കതിധാ വ്യകല്പയൻ
മുഖം കിമസ്യ കൗ ബാഹൂ
കാവൂരൂപാദാ ഉച്യതേ
ബ്രാഹ്മണോഽസ്യ മുഖമാസീദ്
ബാഹൂ രാജന്യഃ കൃതഃ
ഊരൂ തദസ്യ യദ്വൈശ്യ:
പദ്ഭ്യാം ശൂദ്രോ അജായത
ചന്ദ്രമാ മനസോ ജാതം
ശ്ചക്ഷോഃ സൂര്യോ അജായത
മുഖാദിന്ദ്രശ്ചാഗ്നിശ്ച
പ്രാണാദ്വായുരജായത'
ശീർഷ്ണോ ദ്യൗഃ സമവർതത
പദ്ഭ്യാം ഭൂമിർ ദൃശഃ ശ്രോത്രാ-
സ്തതാലോകാനകല്പയൻ
വേദാഹ മേതം പുരുഷം മഹാന്തം
ആദിത്യവർണ്ണം തമസ സ്തുപാരേ
സർവ്വാണി രൂപാണി വിചിത്യ ധീര :
നാമാനി കൃത്വാഭിവദൻ യദാസ്തേ
ധാതാ പുരസ്താദ് യമുദാജഹാര '
ശക്ര : പ്രവിദ്വാൻ പ്രദിശശ്ചതസ്ര
തമേവം വിദ്വാൻ അമൃത ഇവ ഭവതി
നാന്യ: പന്ഥാ അയനായ വിദ്യതേ
യജ്ഞേന യജ്ഞമയജന്ത ദേവാ:
താനി ധർമാണി പ്രഥമാന്യാസൻ
തേഹ നാകം മഹിമാനഃ സചന്ത
യത്ര പൂർവേ സാധ്യാഃ സന്തി ദ :
അദ്ഭ്യഃ സംഭൃതഃ പൃഥിവ്യൈരസാശ്ച
വിശ്വകർമണഃ സമവത്തതാധി
തസ്യ ത്വഷ്ടാ വിദധദ്രൂപമേതി
തത്പുരുഷസ്യ വിശ്വമാജാനമഗ്രേ
വേദാഹമേതം പുരുഷം മഹാന്ത-
മാദിത്യവർണം തമസഃ പരസ്താത്
തമേവ വിദിത്വാഽതിമൃതുമേതി
നാന്യഃ പന്ഥാ വിദ്യതേഽയനായ
പ്രജാപതിശ്ചരതി ഗർഭേ അന്ത:
അജായമാനോ ബഹുധാ വിജായതേ
തസ്യ ധീരാ പരിജാനന്തി യോനിം
മരീചി നാം പദമിച്ഛന്തി വേധസ:
യോ ദേവേഭ്യ ആതപതി
യോ ദേവാനാം പുരോഹിതഃ
പൂർവോ യോ ദേവേഭ്യോ ജാത:
നമോ രുചായ ബ്രാഹ്മയേ
രുചം ബ്രാഹ്മം ജനയന്തഃ
ദേവാ അഗ്രേ തദബ്രുവൻ
യ സ്ത്വൈവം ബ്രാഹ്മണോ വിദ്യാ-
ത്തസ്യ ദേവാ അസൻ വശേ
ഹ്രീശ്ച തേ ലക്ഷ്മീശ്ച പത്ന്യാ
അഹോരാത്രേ പാർശ്വേ
നക്ഷത്രാണിരൂപം അശ്വിനൗ വ്യാത്തം
ഇഷ്ടം മനിഷാണ അമും മനിഷാണ സർവ്വം മനിഷാണ '
ഓം ആദി വിരാട് പുരുഷായ നാരായണ നമോ നമ:
ശ്രീ ഹരയേ നമ:
നാരായണ, നാരായണ, നാരായണ
അഭിപ്രായങ്ങള്
ഒരു അഭിപ്രായം പോസ്റ്റ് ചെയ്യൂ